Vincent van Riet nieuwe f&b manager Thermen Bussloo

Vincent van Riet nieuwe f&b manager Thermen Bussloo
Vincent van Riet (links) en Joris Gerrits (rechts)

Wellnesshotel Thermen Bussloo in Voorst heeft twee nieuwe medewerkers met sterrenniveau in huis gehaald. De nieuwe f&b manager Vincent van Riet werkte al in een lange lijst (ster)restaurants en ook de nieuwe souschef voor restaurant Intens Joris Gerrits heeft ervaring in de keuken van sterrestaurants.

Hotel Thermen Bussloo heeft de coronacrisis aangegrepen om juist te investeren in de kwaliteit van het bedrijf, zegt general manager Jeroen van der Veen. ‘Positieve energie doorgeven en in verbinding blijven met je medewerkers en je gasten. Dát is in coronatijd, als je hotel en restaurant gesloten is, best een uitdaging. Je kunt er dan voor kiezen om bij de pakken neer te gaan zitten óf je denkt in kansen en mogelijkheden.’

Met restaurant Intens, het fine dining restaurant van Hotel Thermen Bussloo in Voorst, deed Van der Veen het laatste en zet vol in op een ‘sterwaardige’ restaurantbeleving voor gasten.

‘Het is leuker om vanuit kansen te ondernemen, dan vanuit belemmeringen. Samen met het team hebben we juíst de coronasluiting aangegrepen om volop te investeren in onszelf en om onze hoogwaardige kwaliteit te blijven verbeteren. We hebben geïnvesteerd in opleidingen en trainingen van het restaurantteam en met de komst van onze nieuwe F&B manager Vincent van Riet en Joris Gerrits als souschef, worden hiermee de puntjes op de i gezet.’

Sterrenniveau

Van Riet werkte de afgelopen jaren als F&B floormanager bij Holland Casino Amsterdam Sloterdijk. Daarvoor werkte hij als maître in diverse fine dining restaurants met één of zelfs twee Michelin sterren, waaronder Bord'Eau, Vrienden van Jacob, Bridges, Restaurant Ron Blaauw en – langer geleden – De Hoefslag en Vermeer.

‘Gastvrijheid zit in mijn bloed. Ik houd ervan om gasten in de watten te leggen en ik vind het belangrijk om mijn gasten een totaalbeleving te bieden, zegt Van Riet. ‘Ik wil mijn ervaring inzetten om het team te coachen en te begeleiding richting sterrenniveau.’ Hij is in zijn functie als f&b manager niet alleen verantwoordelijk voor restaurant Intens maar voor alle f&b in het hotel.

Van Riet is niet de enige nieuwkomer, daarnaast is Joris Gerrits is als sous-chef toegevoegd aan het keukenteam van Intens. ‘Ik kijk er naar uit om samen met het team écht iets moois neer te zetten. Helpen om het team naar een hoog niveau te brengen en vol passie te koken met lokale producten’, aldus Gerrits, die onder meer heeft gewerkt bij restaurant De Stenen Tafel, ’t Schulten Hues, Kandinsky Kurhaus en Sandton IJsselhotel.

Met deze twee ervaren krachten wil restaurant Intens ‘de volgende slag gaan slaan’, zegt Van der Veen. ‘Samen met chef-kok Heine Ruitenbeek en sous-chef Ricardo Rozema staat er straks echt sterrenkwaliteit in de keuken van restaurant Intens. Met Joris erbij in de keuken én met Vincent in ons team aan de voorkant, zijn we klaar om de ‘next steps’ te zetten in culinair-wellness in de Benelux.’

Heine Ruitebeeke
Heine Ruitenbeek, chef-kok van Intens

Heine Ruitenbeek nam vorig jaar de scepter in de keuken van Intens over van Leendert Scholtus, die terugkeerde naar het oude nest van De Echoput in Hoog Soeren. Hij had van 2010 tot 2014 ook al de leiding over de keuken van dit restaurant. Daarna had Scholtus 3,5 jaar zijn eigen zaak, de Goudplevier voordat hij in 2018 bij Intens ging werken.

Dutch Hotel Award

Met het aantrekken van de nieuwe mensen lijkt Intens nadrukkelijk te mikken op waardering van Michelin. In 2015 kreeg het restaurant een Bib Gourmand, die Michelin in 2017 weer afnam na een chefswissel.

Daarnaast is Thermen Bussloo ook in de race voor de Dutch Hotel Award 2021, waar het in ieder geval al doordrong tot de top 10. Of het hotel de halve finale haalt, wordt op 14 mei bekend. Het thema van de Dutch Hotel Award is dit jaar ‘Veerkracht en verbinding’, wat aansluit bij hoe Van der Veen spreekt over de investeringen in het team in tijden van corona.

Zo ontplooide Thermen Bussloo begin dit jaar, midden in de lockdown, nog initiatieven als een dinerbox voor thuis en het platform Ontspanning bij je thuis. ‘Stilzitten laat Thermen Bussloo liever aan haar gasten over’, zegt Van der Veen hierover. ‘De gedwongen sluiting en lockdown wordt volledig benut om de kwaliteit van de organisatie naar een nóg hoger niveau te tillen.’