Scoupy app verzamelt horeca-acties per locatie

Scoupy app verzamelt horeca-acties per locatie

Scoupy-App is een nieuwe applicatie voor mobiele telefoons waarmee gebruikers direct de laatste aanbiedingen, bijvoorbeeld van horecazaken, kunnen bekijken. De app geeft op basis van de locatie een overzicht met aanbiedingen van horecazaken, retailformules en winkels.

De app is vorige week geïntroduceerd en momenteel te downloaden in iTunes en Android market. Binnenkort is de app te gebruiken via HTML5, zo staat te lezen op Marketingfacts.nl.

Gebruikers van de app krijgen aanbiedingen uit de omgeving op hun smartphone gepresenteerd. Ook kan op basis van categorieën worden gezocht. Bij het kiezen voor een actie krijgt de gebruiker een actiecode. Die code kan door de horecaondernemer worden gescand en daarna worden afgerekend. Er vindt geen betalingsverkeer plaats tussen gebruiker en Scoupy, alleen rechtstreeks met de horecaondernemer.

Voor horecaondernemers variëren de kosten tussen de 0,50 en 2 euro per geactiveerde Scoupy. Voor consumenten zijn geen kosten verbonden aan het downloaden, bekijken of activeren van Scoupy.

‘Wij vragen slecht 0,50 tot 2 euro per geactiveerde klant in plaats van 50 procent van de resterende omzet’, zegt Bas Jongerius van Scoupy op Marketingfacts.nl, verwijzend naar andere soortgelijke diensten. ‘Daarnaast is de deelnemende locatie bij ons vrij in het bedenken en plaatsen van de actie, zonder dat hier een minimale korting van bijvoorbeeld 60 procent verleend hoeft te worden’.

Bij de lancering van de app bedroeg het aantal aangeboden acties meer dan zevenhonderd. Inmiddels staat dat aantal op 1.200. De introductie van Scoupy wordt ondersteund met een grote campagne waaronder de sociale mediakanalen Facebook, Twitter en Hyves.