Jonnie Boer zeer invloedrijk ondernemer

Jonnie Boer zeer invloedrijk ondernemer

Jonnie Boer behoort tot de meest invloedrijke nieuwe generatie ondernemers van Nederland. De eigenaar van De Librije in Zwolle wordt vooral geprezen voor zijn ondernemerschap, samenwerking, commerciële deals en regelmatige aandacht in de media.

Boer staat op nummer 8 in de Young Boys Network top-30, een ranglijst met ‘de business-elite van morgen’, samengesteld door het ondernemersblad Sprout.

Sinds de overname van De Librije in de jaren 90 is Boer niet meer weg te slaan uit de media en maakt hij slimme commerciële dealtjes om zijn BN’er-status en portemonnee wat te spekken, schrijft Sprout.

Sprout: Zijn naam duikt daarnaast onder andere op bij maaltijden van Albert Heijn, het businessclassmenu van Lufthansa, een productlijn van Bijenkorf en RTL-realitysoap Pure Passie. De lijst met prijzen en loftuitingen die hem toegekend zijn is lang.

De nummer één in de Young Boys Network-lijst is Reinout Oerlemans, eigenaar van Eyeworks en onder meer bekend als Arnie uit Goede Tijden Slechte Tijden. Tweede staat serieondernemer Michiel Muller, gevolgd door Annemarie van Gaal, de grande dame van de Nederlandse zakenwereld.

In de top-30 staat verder nog één naam met een horecalink, die van Simone Brummelhuis. De oprichter van Thenextwoman.com is oud-eigenaar van restaurantgidsenbedrijf IENS.