Award voor Sherry Week-campagne: 20 miljoen hashtags

Award voor Sherry Week-campagne: 20 miljoen hashtags

De campagne voor de International Sherry Week 2015 heeft de Drinks International Wine Marketing Awards gewonnen in de categorie Best Digital & Social Media Campaign. Een erkenning door een vooruitstrevende onderscheidingen in de drankenindustrie. De campagne die eind 2015 plaatsvond leverde onder meer 20 miljoen hashtags #Sherryweek op.

De campagne voor de International Sherry Week werd ontworpen door ESOES, een internationaal team van professionals in Zuid Spanje. In Nederland werd de campagne uitgevoerd door Alterego Marketing. De International Sherry Week die in het leven werd geroepen om Sherry Wines in de spotlight te zetten, vond plaats van 2-8 november 2015. Een microsite binnen het platform Sherry.wine met een programma van proeverijen, cocktails en wijn-spijs combinaties, leidde tot 1500 evenementen in 25 landen. De promotie via diverse sociale media kanalen leverde meer dan 20 miljoen hashtag impressies op met #sherryweek. Het succes van het evenement heeft ervoor gezorgd dat de International Sherry Week niet meer weg is te denken van de jaarlijkse food en drink agenda. Dit jaar vindt het evenement plaats van 7 - 13 november 2016.

Wine Marketing Awards

De Wine Marketing Awards van Drinks International zijn tot stand gekomen om de impact van marketing op de merkwaarden van wijn te erkennen. De inzendingen worden beoordeeld op criteria als algehele merkstrategie, uitvoering en succes van het project, innovatie en positieve resultaten. De vakjury bestaat uit marketing experts, merkenbureaus en wijnprofessionals. Bij de Best Social & Digital Campaign award ligt de focus op de PR rond een digitaal medium. Sherry Wines implementeerde succesvol een virale PR campagne die het publiek aanmoedigde om de content te delen in sociale netwerken, wat resulteerde in een toename in traffic naar de website.