Mede-eigenaar Michel Roux is het zat dat gasten eerder geneigd zijn om een foto te maken van een gerecht met hun mobiele telefoon, dan om het gerecht gerecht te proeven. 'Ik word daar boos over', verklaart hij tegenover The Daily Mail. 'Misschien dat je een keer een foto wilt maken, omdat een gerecht buitengewoon is. Maar hoe zit het met de smaken? Die kan je niet vastleggen op een foto.'
Michelinsterren
Restaurant The Waterside Inn vierde in 2012 dat het 25 jaar onafgebroken drie Michelinsterren bezit. Om dat heugelijke feit te vieren nodigde de familie Roux toen alle sterrenchefs van Groot-Brittannië en Ierland uit voor een 25-gangendiner.
The Waterside Inn opende in 1972 de deuren in het plaatsje Bray, niet ver van Londen. Toen Engeland in 1974 een eigen rode gids kreeg, viel de eerste ster, gevolgd door de tweede in 1977. De derde ster kwam in 1985, en is nooit meer weggeweest. Zoon Alain nam ruim tien jaar geleden het roer van vader Michel over.
Onderzoek
Uit een rapport van Waitrose blijkt dat een derde van alle gasten in de leeftijd van 18 tot 34 jaar regelmatig foto's maakt van gerechten en deze op Social Media plaatst.
Instagram als Marketingtool
De Nederlandse Günter Paffendorf, chef-kok bij Dining56 in Arnhem, maakt juist optimaal gebruik van Instagram. Hij zet het in als marketingtool en heeft er bijna 30.000 volgers. Ook meer halen uit Instagram? Paffendorf gaf de lezers van Misset Horeca een aantal tips.