Dat blijkt uit de vanmorgen gepresenteerde omzetcijfers van het Ahold-concern. De omzetstijging in bestaande winkels in het vierde kwartaal bedroeg 9 procent, de rest kwam van onder meer nieuwe winkels en de overname van een aantal Konmar-vestigingen.
Albert Heijn was ook aanzienlijk winstgevender dan een jaar eerder. Over heel 2006 boekte het bedrijf een winst uit operaties van 411 miljoen euro, wat neerkomt op 5,8 procent van de netto-omzet. In absolute getallen bedroeg de toename 123 miljoen euro.
Winstmotor
Daarmee is duidelijk dat Albert Heijn de grote winstmaker bij supermarktconcern Ahold. Donderdag werd duidelijk dat van de totale bedrijfswinst over 2006 van 1,3 miljard euro 411 miljoen van Albert Heijn komt. Albert Heijn is verantwoordelijk voor een jaaromzet van 7,1 miljard euro tegen 44,9 miljard voor het totale concern. De concernomzet steeg vorig jaar met 2 procent.