De gouden lamp wordt uitgereikt door de Art Directors Club Nederland. Naast Ikea sleepte ook Adidas zo'n prijs binnen. Het Zweedse meubelwarenhuis scoorde door de onorthodoxe aanpak. Het onbekende bedrijf d.project was de grootste standhouder op de Woonbeurs in de RAI. Het idee erachter was dat beursbezoekers onbevangen een mening zouden vormen over de esthetiek van het Ikea-design, zonder dat die mening beïnvloed zou worden door subjectieve ideeën en associaties met het Ikea-merk.
Ikea wilde laten zien dat design niet duur hoeft te zijn. Beursbezoekers konden een compleet ingerichte slaapkamer, woonkamer, loungekamer of keuken winnen, door te raden wat de inrichting per kamer kostte. Het totaal bedrag was 38.000 euro. D-project suggereerde een bekend merk te zijn met als specialisatie betaalbaar design. De meeste bezoekers kwamen er pas halverwege het bezoek aan de stand achter dat Ikea de standhouder was. Sommige bezoekers weten het nu nog steeds niet, zo schrijft MarketingTribune.