Ikea scoort met undercover-marketing

Ikea scoort met undercover-marketing

AMSTERDAM - Ikea heeft gisteren de belangrijke marketingprijs Gouden Lamp gewonnen voor de undercover deelname aan de Woonbeurs. Daarmee wilde Ikea aantonen dat design niet per se duur hoeft te zijn.

De gouden lamp wordt uitgereikt door de Art Directors Club Nederland. Naast Ikea sleepte ook Adidas zo'n prijs binnen. Het Zweedse meubelwarenhuis scoorde door de onorthodoxe aanpak. Het onbekende bedrijf d.project was de grootste standhouder op de Woonbeurs in de RAI. Het idee erachter was dat beursbezoekers onbevangen een mening zouden vormen over de esthetiek van het Ikea-design, zonder dat die mening beïnvloed zou worden door subjectieve ideeën en associaties met het Ikea-merk.

Ikea wilde laten zien dat design niet duur hoeft te zijn. Beursbezoekers konden een compleet ingerichte slaapkamer, woonkamer, loungekamer of keuken winnen, door te raden wat de inrichting per kamer kostte. Het totaal bedrag was 38.000 euro. D-project suggereerde een bekend merk te zijn met als specialisatie betaalbaar design. De meeste bezoekers kwamen er pas halverwege het bezoek aan de stand achter dat Ikea de standhouder was. Sommige bezoekers weten het nu nog steeds niet, zo schrijft MarketingTribune.

Bekijk deze collectie

Inrichting

Bij de inrichting van je horecazaak en je terras komt veel kijken. Je wilt dat de sfeer past bij het concept en je gasten aanspreekt. Er zijn veel aspecten waar je rekening mee moet houden. In deze collectie tips en inspiratie op het gebied van interieur en exterieur: van het interierontwerp tot meubilair en van routing tot sfeer.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.