Cor Hospes: 'Groupon.nl biedt kansen voor horeca

Cor Hospes: 'Groupon.nl biedt kansen voor horeca

De jonge website voor groepskorting, www.groupon.nl, biedt veel mogelijkheden voor de horeca. Dat zegt socialmediadokter Cor Hospes. 'Vooral de koppeling met Twitter en Facebook maakt Groupon.nl tot een enorm succes'.

‘Kijk naar de site’, zegt Hospes over Groupon.nl, de Nederlandse versie van het van oorsprong Amerikaanse Groupon.com. ‘Op sociale media gaat het om aandacht. Dat is de new currency. En die kun je zo krijgen. Ik zie veel mogelijkheden voor Groupon.nl. Mits opnieuw relevant voor organisatie’.

Bij Groupon.nl krijgen mensen 24 uur te tijd zich in te schrijven voor een aanbieding. Als een vooraf bepaald aantal mensen zich binnen die tijd inschrijft, krijgen alle deelnemers een voucher toegestuurd. Omdat een groot aantal mensen meedoet, kan Groupon.nl hoge kortingen aanbieden.

Cor Hospes: ‘Groupon.nl is ook een handig middel om mensen kennis met je restaurant, café of hotel te laten maken. Al die namen die je doorkrijgt, via sociale media, daar moet je wat mee doen. Maak van die nieuwkomers ook je online ambassadeurs. Zorgt voor een follow-up. Maak van online offline, en andersom’.

Groupon.nl begon in maart 2010 in ons land en telt momenteel meer dan tachtig medewerkers. De site is inmiddels in meer dan 35 steden actief en biedt dagelijks nieuwe, eenmalige deals aan. Daarbij zitten al de nodige horeca-aanbiedingen zoals meergangendiners van restaurants en hotelarrangementen.

Recent liet Daphna Bosman van kortingssite Groupon.nl in op Volkskrant.nl weten dat de belangstelling sterk groeit. ‘We hebben net een deal gesloten met Radisson Hotels en we zijn in overleg met enkele grote ondernemingen. Ook benaderen steeds meer bedrijven ons’, aldus Bosman.

Groupon.nl krijgt binnenkort aandacht op de Horecava wanneer Hospes het initiatief bespreekt in zijn dagelijkse presentatie over sociale media. Hospes wijst op het feit dat Google erg gecharmeerd is van Groupon. ‘Als Google het wil kopen, dan weet je het wel’.