Naast de Nederlandse parken worden ook de twee Duitse parken van Sunparks omgezet naar het merk Center Parcs. De drie parken op de Nederlandse markt krijgen 3 ‘birds’ volgens het classificatiesysteem en behoren daarmee tot de eenvoudiger variant van Center Parcs. De topparken, met alle Center Parcs voorzieningen, krijgen 5 ‘birds’.
Belgisch Sunparks blijft
Paul Geraeds, verantwoordelijk voor de merkstrategie bij Center Parcs, geeft een toelichting: ‘De beslissing is genomen op het hoofdkantoor van Pierre & Vacances. De investeringen in het merk Sunparks, specifiek op het Nederlandse marktsegment, werden te hoog. Gelukkig kunnen we terugvallen op de kracht van het merk Center Parcs’. Op de Belgische markt heeft de investering wel tot succes geleid, zegt Geraeds. ‘Daar was het merk al bekend en heeft het in de afgelopen twee jaar een kwaliteitsimpuls gekregen’.
Verwarrend
In 2009 werd juist afscheid genomen van het classificatiesysteem omdat dat verwarrend werkte bij de consument. Waarom wordt er nu toch weer gekozen voor een systeem met 3, 4 en 5 ‘birds? Geraeds: ‘We hebben wel lessen uit het verleden getrokken. Met de classificatie communiceren we dat er binnen Center Parcs ook wat te kiezen valt’