Consumentenbestedingen horeca blijven mager

Consumentenbestedingen horeca blijven mager

De consumentenbestedingen blijven zowel dit jaar als volgend jaar nog 'mager' in de horeca. Dat zegt het economisch bureau van de ABN AMRO.

Sectoren als horeca zijn erg consumentengedreven en merken dus nog steeds dat de consument de hand op de knip houdt. Toch is het herstel langzaam ingezet, menen de economen.

Horeca komt uit een diep dal. ‘Zij hebben last van de consument die aankopen uitstelt of kritischer kijkt naar uitgaven. De consumentenbestedingen blijven dus zowel dit als komend jaar nog mager.’

Volgens hoofd research Jaques van de Wal wordt de groei voor alle sectoren ten opzichte van 2010 vertragen in 2011. ‘Dit komt doordat twee belangrijke drijfveren van de recente groei wegvallen, namelijk overheidstimulering en de effecten van de voorraadopbouw. Daarnaast groeit de export minder hard.’

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.