De Caféweek is een initiatief van brancheorganisatie HorecaBrains en heeft als achterliggende gedachte ‘de natte horeca’ op een positieve manier voor het voetlicht te brengen. Eigenaar en oprichter van Horecabrains Martijn Veen: ‘Door middel van allerlei activiteiten, waar de cafés aan deel kunnen nemen, worden bestaande gasten verrast met leuke activiteiten en nieuwe gasten geprikkeld om kennis te komen maken met de locatie. Het café is namelijk veel meer dan alleen een plek om een drankje te drinken.’
Ontzorging deelnemers
Horecaondernemers kunnen zich op de website van Caféweek inschrijven om deel te nemen en op een ludieke manier hun bedrijf in de spotlights zetten. Martijn Veen: ‘Omdat wij als organisatie als geen ander weet hoe schaars de tijd van een horecaondernemer kan zijn, wordt er van alles verzorgd. Deelnemers ontvangen promotiemateriaal voor in de zaak, kant en klare persberichten en digitaal materiaal voor promotie via de eigen (social media) kanalen.
Muziekbingo en bierproeverij
Na de succesvol verlopen eerdere edities in 2014 & 2015, waaraan al meer dan 200 horecazaken meededen, zal de landelijke Caféweek dit jaar plaatsvinden van 15 t/m 20 maart 2016. Gasten kunnen tijdens de eerste dag van Caféweek bij verschillende horecazaken terecht voor een kijkje achter de schermen van het bedrijf. Ook wordt er in die week een muziekbingo georganiseerd en vindt er een bierproeverij plaats.