Aardappelspecialiteiten steeds populairder

Aardappelspecialiteiten steeds populairder

Het gebruik van aardappelspecialiteiten stijgt in de Nederlandse horeca. Dit komt mede door de succesvolle introductie van McCain met de innovatieve Crispers.

Sponsored content door McCain

Het gaat goed met de foodsector. Consumenten eten steeds vaker buiten de deur. 29% van de Millenials (18 tot 36 jaar) en 21% van Generatie X (37 tot 50 jaar) gaat minstens één keer per week uit eten*. De uitdaging is om deze doelgroepen continue te verrassen met unieke producten, innovatieve aardappelspecialiteiten blijken de ideale oplossing.

*FSIN FoodShopper Monitor 2017/2018

“Meer dan ooit hebben vooral jongere generaties geld over voor lekker en 'gemakkelijk' eten.”

Verhoog de klantbeleving

Tegenwoordig draait alles om beleving. Door de sterke opkomst van social media bevinden de jongere generaties zich continue online. Het delen van ervaringen en belevenissen met vrienden en volgers heeft prioriteit. “Als het gaat om eten en drinken is Instagram een belangrijk medium geworden, ontzettend populair onder influencers en foodies. Op het moment dat zij verrast worden met unieke producten of onderscheidende variaties, zullen zij direct foto’s maken en dit delen met de wereld. Dit is gratis publiciteit voor een horecazaak”, aldus Bobby de Graaf, Category Manager Foodservice van McCain. “Wij adviseren onze klanten om onderscheidende gerechten te serveren door innovatieve producten toe te voegen op de menukaart, zoals bijvoorbeeld Crispers, zodat de eetbeleving van de gasten wordt verhoogd. Daardoor gaan gasten niet alleen betalen voor het eten en drinken maar gaan zij tevens reclame voor de zaak maken. Zo ontstaat een steeds groter wordende fanbase. Tijden veranderen en ondernemers kunnen hiervan profiteren als ze deze doelgroep op een moderne manier verleiden. Het toenemende gebruik van aardappelspecialiteiten is een goed voorbeeld van deze vernieuwing.”

Inspireer en verleid de gast met Crispers

Crispers geeft een nieuwe dimensie aan het huidige aanbod van aardappelspecialiteiten. Het straalt kwaliteit uit en de V-vorm is uniek. De schil geeft het product extra karakter. Door de toevoeging van de ondoorzichtige coating blijft Crispers langer warm en krokant. Een belangrijk voordeel voor een chef-kok, ten slotte wordt een gerecht beoordeeld op de kwaliteit van alle componenten. McCain Crispers is de ideale oplossing: het is verleidend, inspirerend en vernieuwend. Daarnaast is Crispers breed inzetbaar tijdens de lunch en het diner, maar kan ook goed geserveerd worden tijdens het borrelen (food & drink pairing). Zo kan met één product diverse eetmomenten worden ingevuld, ideaal voor een hoge efficiëntie. De chef-kok kan zijn creativiteit volledig loslaten op dit product en daarmee zijn stempel drukken op de beleving van zijn gasten. Crispers helpt de chef-kok om zich te onderscheiden en een verbluffende indruk achter te laten bij zijn gasten.

Hoe verrast u uw gasten? Laat u inspireren door McCain! Klik hier en vraag een gratis proefpakket aan!