Record gebruik Chipknip in catering

Record gebruik Chipknip in catering

Consumenten betalen in de branches catering, vending en parkeren het meest met de chipknip. Deze drie sectoren zijn goed voor driekwart van het aantal ...

Dit blijkt uit de jaarcijfers van Currence, de producteigenaar van PIN en Chipknip. Het aantal PINbetalingen groeide naar 1,588 miljard, een stijging van 9,5% ten opzichte van 2006. De Chipknip is met 175 miljoen betalingen 6,4% vaker gebruikt dan het voorgaande jaar. Currence verwacht dat Chipknip de komende jaren doorgroeit in zogenoemde cashless omgevingen, vooral in bedrijfskantines en bij parkeren. Het aantal Chipknipopladingen is ten opzichte van vorig jaar met 8,8 procent toegenomen tot 25 miljoen. Gemiddeld werd er per transactie in 2007 voor 2,73 euro gechipt.|

Het aantal elektronische betaaltransacties is in 2007 opnieuw fors gestegen. Sinds 2002 is die groei niet meer zo hoog geweest. Currence verwacht dat elektronisch betalen in de toekomst verder zal groeien omdat alle maatschappelijke partijen, waaronder branche- en koepelorganisaties en de Consumentenbond ervan doordrongen zijn dat contant geld te duur is.

Currence verwacht de komende jaren circa 1 miljard extra PINtransacties, die voornamelijk afkomstig zullen zijn van betalingen kleiner dan €20,-. Deze extra PINtransacties komen in plaats van betalingen met contant geld. Currence zal ook het komende jaar verder gaan met haar campagne ‘Klein Bedrag? PINnen Mag!’

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.