Afkomst product minder belangrijk dan fairtrade

Afkomst product minder belangrijk dan fairtrade

Bezoekers van bedrijfsrestaurants zijn vooral geïnteresseerd in fairtrade producten, de afkomst wordt minder belangrijk gevonden. Dit blijkt uit ...

43 procent van de ondervraagde consumenten geeft aan fairtrade belangrijk te vinden bij de aanschaf van producten in het restaurant. Als tweede aspect (29%) wordt de biologische oorsprong genoemd. Uit welk land producten komen en of deze in de streek worden gemaakt, is van veel minder groot belang. Slechts 12 procent geeft aan dit aspect mee te wegen bij de keuze.

Niet alleen verantwoorde producten stijgen in populariteit, ook de gezondheidstrend zet zich onverminderd voort. Uit eerder onderzoek van Eurest in 2010 gaf meer dan de helft (53%) van de werknemers aan de afgelopen twee jaar het eetgedrag te hebben aangepast en vaker te zijn gaan kiezen voor gezonde alternatieven. Dit jaar geeft 74 procent van de onderzochte werknemers aan bewust op zoek te zijn naar gezonde producten voor op het dienblad.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.