Blue Lagoon strandpaviljoen van het jaar

Blue Lagoon strandpaviljoen van het jaar

Het Scheveningse Blue Lagoon mag zich dit jaar strandpaviljoen van het jaar noemen. De horecagelegenheid werd door 180 collega-paviljoens gekozen als beste strandpaviljoen van 2009.

Koninklijke Horeca Nederland maakte dit vrijdag bekend bij de start van het strandseizoen in Scheveningen.

De kiezers roemen eigenaar Peter Ludovici van Blue Lagoon, die al 30 jaar zeer actief is op het strand. Elk jaar komt hij met vernieuwende ideeën; bovendien is hij een inspiratiebron die geregeld goede adviezen geeft, vinden de collega-ondernemers.

Zij wijzen daarbij op het eigentijdse concept van diens bedrijf, waar tafels met open haarden buiten op het terras staan die ‘bijdragen aan een bijzondere beleving voor de gasten’. Ook kunnen bezoekers deelnemen aan meer dan twintig verschillende workshops, zoals salsa dansen en wijnproeverijen.

Scheveningen is met vier plaatsen sowieso goed vertegenwoordigd in de top tien van beste strandpaviljoens 2009. Zo prijkt op de vierde plek het Scheveningse Twins, op de zesde plaats Wij en Billa Bong is goed voor plek negen.

Tweede in de uitverkiezing van beste strandpaviljoen werd Perry's in Brouwersdam en de derde plek ging naar Timboektoe uit Velzen Noord. De andere noteringen waren: The Sunset op Ameland (vijfde), Woodstock in Bloemendaal (zeven), Mango's in Zandvoort (achtste) en Beachclub Royal in Hoek van Holland (tiende).

Nederland telt zo'n 320 strandpaviljoens die jaarlijks 20 miljoen gasten ontvangen.