Vierdaagse: 'Nadenken over één bierprijs

Vierdaagse: 'Nadenken over één bierprijs

De organisatie van de Vierdaagsefeesten in Nijmegen wil 'serieus gaan nadenken' over het invoeren van één bierprijs op alle buitenlocaties tijdens de feestweek.

Veel bezoekers van de feesten vinden de bierprijzen te hoog. Daarom namen ze zelf drank mee. Dat was weer een doorn in het oog van verschillende ondernemers, waaronder Misset Horeca-columnist Khalid Oubaha (Koningsplein, Molenstraat).

Klachten

Oubaha en Twan Krebbers van Matrixx-Podium beklaagden zich in De Gelderlander over de 'uithuistappers'. Op de site van de krant kwamen daar verschillende reacties op, waarbij vooral de klachten over de bierprijs opvielen.

Pan uitrijzen

Nu reageert directeur Teddy Vrijmoet van de Vierdaagsefeesten dus in diezelfde krant: 'De prijzen mogen niet de pan uitrijzen.' Hoewel ze benadrukt dat een uniforme bierprijs niet af te dwingen is, hoopt ze dat ondernemers wel meedoen. Op vrijwillige basis dus. Een exacte prijs heeft Vrijmoet nog niet over nagedacht. De krant kent wel andere soortgelijke initiatieven in haar versprijdingsgebied: de Korenmarkt in Arnhem tijdens Koninginnedag en het centrum van Wageningen op 5 mei.

Investering

Oubaha komt tegen de plannen in het geweer: 'De kleine kroeg op de hoek heet nauwelijks extra kosten, terwijl de ander juist volop investeert. Is het dan logisch dat ze dezelfde bierprijs hanteren?' Hij zegt wel open te staan voor een uniforme prijs, mits dat een eerlijke is.