Nightlife Awards uitgereikt aan uitgaansgelegenheden

Nightlife Awards uitgereikt aan uitgaansgelegenheden

Vroeger in Bloemendaal (populairste beachclub), Café Philip in Tilburg (populairste danscafé), Fox in Stadskanaal (populairste club) en Brothers in Bunnik (populairste megaclub) hebben dinsdag 6 november een Nightlife Award 2012 ontvangen tijdens een speciale feestavond in Nijmegen.

De Nightlife Awards is een initiatief van Nightlife Magazine, in samenwerking met Koninklijke Horeca Nederland. Deze populariteitsprijzen voor uitgaangsgelegenheden in Nederland worden jaarlijks uitgereikt tijdens een uitgaansavond voor ondernemers en personeel, dit jaar in Nijmegen.

Vroeger populairste beachclub

Tot populairste beachclub van Nederland werd Beachclub Vroeger in Bloemendaal uitgeroepen. Ondernemer Peter Baelemans biedt met zijn bedrijf volgens de jury ‘een perfecte mix van een festival- en clubbeleving’. Vroeger telt liefst 1500 m2 oppervlakte en heeft een capaciteit van 4000 mensen.

Award danscafé naar Tilburg

Noord-Brabant heeft het populairste danscafé, die award werd uitgereikt aan eigenaar Paul van Boxtel van Café Philip in Tilburg. Van Boxtel was vorig jaar ook de beste in deze categorie, al deed hij dat toen met Café Thomas in Eindhoven. Hij valt vooral op vanwege zijn activiteiten op en met social media.

Populairste club staat in de provincie

Ondernemer Jeroen van Broekhoven wint met Fox in Stadskanaal in de categorie populairste club. Hij bewijst volgens de jury dat ‘een club ook in de provincie zich met de allergrootsten kan meten’. Hij heeft het aangedurfd om in economisch moeilijke tijden fors te investeren in zijn bedrijf.

Brothers Bunnik populairste megaclub

Brothers in Bunnik werd tot beste gekroond in de categorie populairste megaclub. ‘Op het gebied van veiligheid en personeelsbeleid scoorde het bedrijf uitmuntend.’ Brothers behaalde in de voorgaande acht edities steeds een top 3-positie.

Vorige maand vond in Brothers de bekendmaking van de Cafetaria Top 100 van Snackkoerier plaats. Cafetaria Eethuis van Holst in Dongen werd daar gekozen tot beste.

Quickscan en naamsbekendheid

Bedrijven met de hoogste aantal stemmen van het publiek worden genomineerd en vervolgens onderworpen aan een quickscan door het bedrijfschap Horeca en Catering. Daarnaast werd een onafhankelijk onderzoek uitgevoerd door DVJ Insights, die onder 30.000 jongeren in de leeftijdscategorie 16-28 de naamsbekendheid en populariteit heeft gemeten.