Hop en Hen van 'Mijn Tent is Top'-winnaars wordt 't Witte Konijn

Hop en Hen van 'Mijn Tent is Top'-winnaars wordt 't Witte Konijn

Voormalig restaurant De Pastinaeck in Amersfoort - waarmee Rianne Sleeuw en Annelie van den Bos Mijn Tent is Top wonnen in 2009 - is verkocht. Het pand dat in 2016 transformeerde naar restaurant Hop en Hen, opent in oktober de deuren als 't Witte Konijn.

't Witte Konijn aan de Hof in Amersfoort wordt een speciaalbiercafé met twintig bieren op de tap en flink veel bieren op de fles, zo meldt In de buurt, Amersfoort. Eigenaar Helmer Dil wil de zaak in oktober openen. Eerder runde hij Trappistenlokaal ’t Klooster in Delft. 'Ik ben geboren en getogen in Amersfoort. Ik heb kort in Nootdorp gewoond vanwege de zaak in Delft, maar ik wilde toch weer terug.'

't Witte Konijn

De inspiratie voor de naam van het 't Witte Konijn komt uit Alice in Wonderland. 'A white rabbit is gefocust op tijd, net als het konijn in de film. Toen ik terugkwam van een wereldreis met mijn vriendin, viel het me op dat mensen in Nederland vaak antwoorden dat ze het druk hebben als je vraagt hoe het met ze gaat. Ik wil ervoor zorgen dat mensen minder met de tijd bezig zijn.' Een 'vleugje' Alice in Wonderland is straks terug te zien in het interieur.

Keuken

De keuken blijft in afgeslankte vorm bestaan. 'Het bier komt op plaats een, het eten op plaats twee. Als je twee biertjes verder bent en zin hebt om iets te eten, dan kan dat uiteraard wel. Mijn signature dish behelst alles dat traag gegaard is, zoals een goede stoof.' Daarnaast wil hij met bier gaan koken. Plan is dat de zaak in oktober de deuren opent.

Hop en Hen

Voormalige eigenaren Rianne Sleeuw en Annelie van den Bos transformeerden restaurant De Pastinack in Amersfoort – waarmee ze het televisieprogramma Mijn Tent is Top wonnen – tot Hop en Hen. Na de totale conceptverandering , zette ze de zaak na anderhalf jaar te koop. ‘Dit is hét moment’, zei Sleeuw daarover tegen Misset Horeca. De twee vriendinnen, die samen eigenaar zijn van nog drie horecazaken in Amersfoort, omschreven het als een gevoelskwestie, maar ook als een zakelijke beslissing. ‘Hop en Hen vinden we een fantastische zaak, maar het is het minst ons kindje geworden en kost de meeste energie in tijd.’ Gezien het feit dat de twee de handen vol hebben aan hun andere zaken: De Bijzaeck, De Viszaeck en de nieuwste aanwinst: Mi-Yao, besloten ze Hop en Hen alweer in de verkoop te zetten. ‘Een beetje rust creëren. We maken nu winst met de zaak, de nieuwe investering is afgelost. Alles is nog nieuw en van deze tijd. Kortom het is een heel verkoopbaar concept.’