nieuws

Strandzuid Amsterdam gaat werken met bestel app

Café 1624

Strandzuid Amsterdam gaat werken met bestel app
Strandzuid, archiefbeeld Misset Horeca

Strandzuid in Amsterdam – achter de Rai – gaat dit seizoen werken met een bestel-app waarmee gasten zelf bestellingen kunnen plaatsen. De keuze van Strandzuid is gevallen op de app Jamezz. Diverse locaties van Fletcher werken hier ook mee, evenals de Boterlap, het Ramada Hotel Amsterdam en Beach Club 0 van Hotel van Oranje in Noordwijk.

Strandzuid heeft 1 mei het seizoen voor 2019 geopend. Op dat moment maakte Zuidpool plaats voor Strandzuid. ‘We zijn terug met een nieuw beachproof menu, een app waarmee gasten gemakkelijk vanaf hun strandbedje bestellen en de vetste sportwedstrijden.’ Eind september maakt Strandzuid weer plaats voor Zuidpool.

Elke tafel van Strandzuid heeft een qr-code die de gast kan scannen. Via de Jamezz App kunnen gasten zo zelf bestellen.

Net als bij de bediening werkt Jamezz mee aan upselling. Bestelt een gast een kopje koffie? Dan kan de app als suggestie iets lekkers erbij aanbevelen. Gasten hoeven geen account aan te maken om online te bestellen. Ondernemers kiezen er zelf voor of gasten ook betalen via de app (bijvoorbeeld met iDeal) en of er een koppeling met de kassa moet plaatsvinden. Er kan ook een losse bonnenprinter worden geplaatst.

Lees interview

Lees interview

Over Unlimited Label

StrandZuid is onderdeel van Unlimited Label van onder meer Michel Pais. UL is exploitant van bijzondere horeca- en evenementengelegenheden in Amsterdam. Andere zaak die valt onder Unlimited Label is Kitchen & Bar Vondelpark3. Ook heeft UL een horecabedrijf in Spanje. Recent werd bekend dat Caffe Esprit van UL in augustus 2019 gaat sluiten.  Met de noodgedwongen sluiting van Caffe Esprit zoeken eigenaren Bram van Es en Michel Pais naar een nieuwe parel in hun portfolio. Geen Caffe Esprit 2.0, maar een – nog onbekend – nieuw concept zal het stokje overnemen.

Dolf de Vries

Dolf de Vries kwam recent met een soortgelijk concept: hij ontwikkelde een digitale menukaart waarmee gasten zelf hun bestellingen kunnen plaatsen via een QR-code op tafel. Volgens De Vries zorgt dit voor ‘minder irritatie en een stijgende omzet’. Hij bedacht het systeem uit onvrede omdat hij zelf lang moest wachten op een terras. ‘Dit kan bijdragen aan het oplossen van het personeelstekort in de horeca.’