Ajax stapt over op Bud

Ajax stapt over op Bud

Biermerk Budweiser heeft zich als partner verbonden aan het eerste mannen- en vrouwenteam van Ajax. Die stap past in de ambitie van de Amerikaanse bierbrouwer de Europese markt te veroveren. Het bier wordt in Nederland door bierbrouwerij AB InBev onder de naam Bud op de markt gebracht.

Volgens De Telegraaf is met de sponsordeal een bedrag van 12 miljoen gemoeid, uitgesmeerd over zes jaar.

'Bud is in de Verenigde Staten al onlosmakelijk verbonden met sportbeleving', zegt Nicolas Bartholomeeusen, algemeen directeur van AB InBev Nederland. 'Het hoofdmerk Budweiser is het officiële bier bij de FIFA World Cup 2022. Ajax staat wereldwijd bekend om talent en creativiteit. Het gaat daarbij om het verwezenlijken van je dromen, dat staat dicht bij de merkwaarden van Bud.' Bij Ajax was Jupiler, eveneens van InBev, de afgelopen jaren de biersponsor, terwijl de Johan Cruijff ArenA juist door Heineken wordt ondersteund.

'Nadat we eerder al de samenwerking met Adidas en Ziggo langdurig hebben verlengd, is ook dit verbeterde contract een bevestiging dat we geloven in duurzame partnerships', aldus Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax.

Introductie Bud horeca

Met de introductie van ‘King of Beers’ Bud, hoopt Bierbrouwerij AB InBev de Nederlandse biermarkt op te schudden. Het ‘grootste biermerk ter wereld’ doet per direct zijn intrede in de Nederlandse horeca. In het najaar in de retail. ‘Bud zal flink bijdragen aan onze ambitie de nummer 1 van Nederland te worden', zei Pieter Anciaux, horecadirecteur AB InBev Nederland eerder al tegenover Misset Horeca.