Door de gezamenlijke afspraken zullen op korte termijn ook vers bereide producten en buffetten het Ik Kies Bewust-logo kunnen gaan voeren. Daarnaast hebben partijen het voornemen uitgesproken een gezamenlijk ontwikkeltraject op te starten voor de introductie van een nieuw concept: De Bewuste Keuze locatie.
Consumenten krijgen door deze samenwerking steeds meer aanbod van producten die voldoen aan de Ik Kies Bewust criteria. Zij kunnen via cateraars (die zich individueel hebben aangesloten bij Stichting Ik Kies Bewust) een ruimer aanbod verwachten van vers bereide producten en buffetten met het Ik Kies Bewust-logo.
Veneca verwacht dat de vraag naar nieuwe producten met het Ik Kies Bewust-logo flink zal toenemen. Producenten zullen door de aandacht in bedrijfsrestaurants voor een verantwoord en gezond assortiment gestimuleerd worden om ook voor dit marktsegment steeds meer producten aan te passen en onder het Ik Kies Bewust-logo te gaan verkopen. Met de samenwerking verstevigen de bij Veneca aangesloten cateraars hun positie op het gebied van verantwoord ondernemen.