Bekendheid keurmerken verder gedaald

Bekendheid keurmerken verder gedaald

Zo'n 75% van de Nederlanders weet niet waar de verschillende keurmerken op voedingsmiddelen voor staan. Dat blijkt uit onderzoek van MarketResponce. ...

Consumenten letten echter nog steeds op keurmerken, wanneer ze boodschappen doen. Bijna een kwart (24%) geeft aan goed op keurmerken te letten als ze eten kopen; dit was 29% in 2010. Een meerderheid (85%) vindt het goed dat er keurmerken zijn.

Maar het vertrouwen in keurmerken is sterk gedaald. Zo heeft in 2011 slechts 30% van de ondervraagden vertrouwen in keurmerken, terwijl dit vorig jaar nog 43% was. 60% geeft aan dat er te veel keurmerken zijn, tegen 46% in 2010.

Consumenten hebben behoefte aan heldere informatie over de betekenis van keurmerken, zo blijkt.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.