OSP Catering voor helft eigenaar Australian Homemade

OSP Catering voor helft eigenaar Australian Homemade

Een vernieuwd concept voor de 23 Australian Homemade-vestigingen in Nederland. Dat is een van de plannen van OSP Catering, dat een belang van 50 procent in de winkelketen van koffie, chocolade en ijsproducten heeft genomen.

Dat heeft de cateraar bekend gemaakt. Het ondernemersduo achter OSP heeft grote plannen met Australian Homemade. Naast de nieuwe concepten voor de Nederlandse filialen, moeten er nieuwe flagshipstores op een aantal Europese vliegvelden komen. Verder worden nieuwe distributiekanalen in het buitenland aangeboord.

Onder meer supermarkten en luxe warenhuizen, aldus Kersten: ‘Deze strategie zal in eerste instantie worden toegepast in Scandinavië, Engeland, Duitsland en Zwitserland. Ons doel is om de komende jaren een gecontroleerde internationale groei te realiseren.”

Hippe lifestyle

Met een belang van 50% in Australian Homemade zet de restaurateur OSP een strategische stap richting retail en horeca. Gerritsen: ‘Voor ons is dit een belangrijke zet, waarbij we bewust hebben gekozen voor een partner die staat voor premium kwaliteit, originaliteit en duurzaamheid. Waarden die passen bij de reputatie die OSP zelf de afgelopen jaren heeft opgebouwd.’

Australian Homemade zal het komende jaar geherpositioneerd worden. Centraal in het nieuwe concept staan 100% in huis gemaakte verse en natuurzuivere premiumproducten als ijs, chocolade en koffie. Het nieuwe concept wordt in de markt gezet rond de slogan ‘Share Moments of Happiness’.

‘Daarnaast lanceren we een eigenzinnige Music & Fashion lijn’, verklapt Gerritsen. ‘Zo hopen we de hippe en coole lifestyle uit Australië over te brengen naar Europa.’ OSP werkt ook nauw samen met een ander sterk merk, het La Place-concept wordt doorgevoerd in personeelsrestaurants, onder meer bij de kantoren van ABN Amro.

Australian Homemade kondigt upgrading aan

Vijf winkels Australian Homemade dicht