Maar liefst 40 procent van werkzaam Nederland neemt zijn eigen boterhammen mee naar het bedrijfsrestaurant. Bijna 10 procent bezoekt nooit de restauratieve voorziening van de werkgever.
Onder meer TNO, Nobiles Media en Zilveren Kruis deden onderzoek naar het eetgedrag van werknemers. Ruim 40 procent van de bedrijfsrestaurantbezoekers neemt zijn eigen boterhammen mee. Een deel daarvan wordt tijdens de lunch belegd met producten uit het bedrijfsrestaurant. 50 procent van de werknemers koopt de gehele lunch in het bedrijfsrestaurant. Zo’n 10 procent zegt nooit een bedrijfsrestaurant te bezoeken.
Bijna 90 procent van de werknemers bezoekt het bedrijfsrestaurant minstens een keer in de week Het gemiddelde bezoek ligt op 3,4 keer per week. Ongeveer 90 procent van de werkenden neemt een lunchpauze van 33 minuten.
Verder blijkt uit onderzoek dat 46 procent van de verkochte producten in bedrijfsrestaurants bestaan uit fruit. De maandag is de meest favoriete fruitdag. Naarmate de week vordert, neemt de fruitconsumptie af.