Moederconcern KFC ziet omzet dalen

Moederconcern KFC ziet omzet dalen

Yum! Brands, moederbedrijf van de restaurantketens KFC, Pizza Hut en Taco Bell, heeft in het afgelopen jaar de omzet met 5 procent zien dalen tot ruim ...

Internationaal groeide de omzet op die basis met 5 procent en in de Verenigde Staten nam die met 1 procent toe, zo maakte het Amerikaanse fastfoodconcern maandag 3 februari bekend.

Nettowinst

In China daalde de verkoop echter met 4 procent. De nettowinst over 2013 bedroeg ruim 1 miljard dollar, tegen 1,6 miljard dollar een jaar eerder.

Nieuwe vestigingen

Het bedrijf opende afgelopen jaar wereldwijd 1952 nieuwe vestigingen, waarvan 82 procent in opkomende markten. De winstmarge met de verkoop van fastfood was 15 procent.

Bron: ANP

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.