Met de frietkar wil ASN uit Dronten de aardappel als basisvoedsel en het merk 'Pommetje' promoten, zo schrijft AGF.nl.
  Ambachtelijke friet
  
Het aardappelschilbedrijf verkoopt in de wagen alleen de eigen ambachtelijke friet. In het artikel wordt André Aasman geciteerd.
  Frietfabrieken
  
Met de frietwagen wil de onderneming uitdragen welke producten het heeft en wil het een tegenhanger zijn van de frietfabrieken', legt hij het concept uit.
  Snacks
  
Dat betekent volgens hem ook dat alleen friet wordt verkocht, en dus geen andere snacks. Op die manier moet worden gerealiseerd dat mensen terugkomen op basis van het lekkere patatje dat ze hebben gegeten.
  Franchise
  
In eerste instantie wordt de mobiele unit alleen gebruikt voor promotionele doeleinden, maar het concept is zo ontwikkeld dat het gemakkelijk kan worden gebruikt in een franchise', aldus AGF.nl.
  Aardappelproducten
  
ASN levert al hele en voorgesneden rauwe aardappelen aan frietspeciaalzaken. Onder het label Pommetje worden diverse varianten koud geschilde aardappelproducten aangeboden.






