Restaurants hebben nog nooit zo veel omzet gedraaid als tijdens de winterperiode, vooral juist omdat het zo slecht weer was, laat Jitse Groen van Thuisbezorgd.nl de redactie weten. JustEat.nl heeft wel minder omzet gedraaid omdat men niet adequaat kon reageren op de vele sluitingen van bezorgrestaurants als het erg glad werd, voegt Groen in zijn e-mail er aan toe.
Laurens Groenendijk van JustEat.nl liet in februari in Snackkoerier weten dat pizzadelivery’s en bezorgcafetaria’s door het slechte winterweer zo’n twee miljoen euro omzet waren misgelopen. Dit omdat uit veiligheidsoverwegingen bezorgers regelmatig niet de weg op konden.
Groen van concurrent Thuisbezorgd.nl hierover: ‘De genoemde twee miljoen euro staat gelijk aan zo’n honderdduizend bestellingen. Dat zou betekenen dat alle Nederlandse bezorgrestaurants dagenlang gesloten zijn geweest. Zo hoog was de sneeuw ook weer niet’.
Verder stelt Groen dat Thuisbezorgd.nl met 90 procent marktaandeel de grootste eten-bestelsite van Nederland is.
Update 26-05-2010: Groenendijk laat op zijn beurt weten dat het feit dat Thuisbezorgd.nl ‘zo gevoelig reageert’ op een artikel waarin Just-Eat.nl een uitspraak doet, vooral gezien wordt als een teken dat Just-Eat.nl goed bezig is. Verder blijkt uit uitlatingen van Groenendijk en Groen dat beiden het marktleiderschap opeisen.