Galgenwaard in Veghelse handen

Het kan verkeren riep Bredero honderden jaren geleden al. En hij heeft nog steeds gelijk. Schreven we een paar maanden geleden dat het dikke mik was tussen het Galgenwaard Stadion, thuisbasis van FC Utrecht, en Martinair Partyservice, inmiddels is aan die vrijage een einde gekomen. 'Het ijs bleek te dun', antwoordde Martinair-directeur Siebe Terband desgevraagd.

Waarmee hij de financiële basis voor de samenwerking bedoelt. Sinds half oktober heeft Galgenwaard officieel een contract met een nieuwe partner: Maison van den Boer.Vestigingsmanager Michael den Rooijen: ‘Hier in de regio Utrecht was veel behoefte aan goede banquettingfaciliteiten en dat kunnen we in dit stadion bieden. We hebben 44 skyboxen waarvan er al 39 zijn verhuurd, een bestuurskamer voor 100 gasten, een sponsorloge voor 200 personen, een restaurant met 200 couverts dat elke werkdag is geopend en een lounge voor business associates met een capaciteit voor 1600 mensen. De belangstelling is zeer groot, ik moet soms al nee verkopen. Echt, het ijs is hier prima!’

Voor de publiekscatering in het gedeeltelijk vernieuwde stadion wordt het Mr. Dug Out concept gebruikt: supporters kunnen voor een hapje en een drankje bij één kiosk terecht. Betaling gaat nu nog cash, maar per januari kan dat ook met de chipknip. ‘Dat is niet zo zeer vanwege de snelheid maar vanwege het gesloten geldsysteem’, vertelt Den Rooijen. ‘Bovendien levert het ons veel relevante data op.’ Warm draaien hebben de nieuw aangetrokken vestigingsmanager en zijn 20 medewerkers gedaan in het Philips Stadion en in de Goffert, stadions die ook door Maison van den Boer worden gecaterd.