Consument eet liever wilde vis

Gasten die voordat ze vis bestellen aan de bediening vragen of het wilde of verse vis is, zijn zeer zeldzaam. Geen wonder, blijkt uit een onderzoek (een ...

Tweederde van de 500 respondenten zegt te willen weten of de vis wild of gekweekt is. Eenmaal in de winkel laat de consument zich slecht leiden door drie motieven: versheid, smaak en prijs. Het kweken van vis is noodzakelijk om overbevissing tegen te gaan, vond meer dan de helft. Wilde vis daarentegen zou lekkerder (32%) en gezonder (30%) zijn. Volgens 20% kunnen viskwekerijen een betere kwaliteitscontrole garanderen dan vissers.

Tweederde van de 500 respondenten zegt te willen weten of de vis wild of gekweekt is. Eenmaal in de winkel laat de consument zich slecht leiden door drie motieven: versheid, smaak en prijs. Het kweken van vis is noodzakelijk om overbevissing tegen te gaan, vond meer dan de helft. Wilde vis daarentegen zou lekkerder (32%) en gezonder (30%) zijn. Volgens 20% kunnen viskwekerijen een betere kwaliteitscontrole garanderen dan vissers.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.