Ondanks boycotdreigementen scoort fastfood in Egypte

Ondanks dreigementen van boycotten, blijven Amerikaanse fastfoodbedrijven goede zaken doen in Egypte. Dat blijkt uit recent onderzoek. Meer dan dertig ...

De proefneming werd uitgevoerd door TNS Middle East & Africa. Uit het rapport blijkt verder dat fastfood voor veel inwoners van Caïro niet meer weg te denken is uit hun dagelijks leven. Vooral tieners en volwassen mannen van de miljoenenstad bezoeken de buitenlandse zaken frequent. KFC is het meest populair, gevolgd door McDonald’s. Vooral de McArabia, een lokale broodspecialiteit van McDonald’s, scoort goed.

De uitkomst is nogal opvallend, omdat fastfoodketens symbool staat voor de Amerikaanse cultuur. Een cultuur die in en om Egypte op niet al te veel sympathie kan rekenen. Daardoor zijn de fastfoodzaken kwetsbaar voor boycotten, luidt een algemeen oordeel. Maar voorlopig wint het verlangen naar fastfood het van het principe, zo blijkt uit cijfers.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.