Migros promoot slipjes op datingsite

Migros promoot slipjes op datingsite

AMSTERDAM - De Zwitserse supermarktketen Migros heeft een unieke manier bedacht om zijn non-food assortiment te promoten. Vrijgezelle amateurmodellen (m/v) poseren in het ondergoed van Migros op een speciaal voor dit doel opgezette datingsite.

Zevenhonderd singles meldden zich aan om gratis te poseren. Daarvan kwamen 26 door de casting. De website waarop deze luchtig geklede modellen de onderkleding van Migros etaleren, wordt op grote schaal bezocht, door het dating-karakter van de site. De modellen zijn allen single en zoeken een partner. De bezoekers kunnen het model van hun dromen een mailtje sturen om een afspraakje te arrangeren.

De site Migrosmodels.ch trekt hierdoor vele malen meer bezoekers dan een digitale ondergoedbrochure zónder die dating-mogelijkheid. Het concept van Migrosmodels.ch is geïnspireerd op Andy Warhols beroemde uitspraak 'The day will come when everyone will be famous for 15 minutes'. Volgens de creatief directeur van het bureau, Peter Brönnimann, maakt retailer Migros in zijn reclame-uitingen al twee jaar lang bewust gebruik van gewone mensen, amateurmodellen dus.

Rolling Stones
Het creatieve reclame-idee betekent voor Migros een besparing op kosten voor modellen en een hoger bereik van de website. Toch staat de supermarkt niet bekend om zijn zuinige inborst. In augustus worden de vaste klanten van Migros getrakteerd op een concert van de Rolling Stones in Lausanne, exclusief voor Migros. De 30.000 beschikbare kaartjes worden door loting toegewezen aan belangstellenden onder de twee miljoen vaste klanten. Als vergoeding voor de kaartjes worden 6000 punten afgetrokken van hun spaartegoed in het loyaliteitsprogramma.