Alexander Klöpping voorspelt verschuiving reviewmacht

Alexander Klöpping voorspelt verschuiving reviewmacht

Het is niet ondenkbaar dat binnen afzienbare tijd horecaondernemers hun gasten gaan reviewen op internet. Althans, dat staat tussen de regels door te lezen in een reactie van internetvoorloper Alexander Klöpping op de manier waarop het delen van data de toekomst zal bepalen.

Klöpping stelt dat consumenten nu nog massaal reviews geven op producten, maar dat in de toekomst ook producten reviews van klanten geven. Horecabedrijven krijgen onder andere door populaire reviewsites als Iens.nl en Zoover.nl dagelijks te maken met reviews.

Internetexpert Klöpping geeft aan de hand van een voorbeeld in de taxibranche aan hoe de reviewverschuiving gaat plaatvinden. 'Wij vormen een mening over producten en diensten, maar producten en diensten vormen straks ook een steeds uitgebreidere mening over jou. Er zijn nu al Taxi-apps waar je als klant de rit kunt beoordelen, maar waar de bestuurder ook jou als passagier kan beoordelen', aldus Klöpping op Adformatie.nl.

Klöpping vervolgt: 'Een vervelende bestuurder zal klanten verliezen, maar een vervelende klant zal ook niet zo snel meer meegenomen worden'.

Alexander Klöpping deed zijn voorspelling op de Focusplaza Visiedag.