Bavaria wint Foodservice Award 2013 Alcoholische dranken

Bavaria wint Foodservice Award 2013 Alcoholische dranken

Bavaria is met een score van 7,31 overall-winnaar van de Foodservice Award 2013 in de categorie Alcoholische dranken. De bierleverancier uit het Brabantse Lieshout scoort ruim 0,15 cijferpunt hoger dan de nummer twee Heineken. Diageo, leverancier van 'premium drinks', vult de top-3 aan en is daarmee 'best of the rest'.

Grossiers en formules beoordelen de bierleveranciers als de partijen met de beste (gedeelde) kennis.

De top bij dit beoordelingscriterium bestaat, met achtereenvolgens Heineken (7,42), Bavaria (7,11) en Grolsch

(6,94), namelijk volledig uit bierbrouwers.

Samenwerking

De dominantie van de bierbrouwers zien we ook op het gebied van samenwerking. De volgorde van de ranglijst

verschilt echter, omdat Bavaria (7,44) hier met een verschil van maar liefst 0,61 cijferpunt weer de koppositie pakt

ten koste van Heineken.

Productaanbod

De top-3 als het gaat om het beoordelingscriterium productaanbod is exact gelijk aan de overall-top-3. Echter,

Diageo volgt in dit overzicht op kortere afstand op de nummer twee Heineken. Bavaria voert de ranglijst aan met

een score van 7,44.

Operational Excellence

Als het gaat om operational excellence liggen de verhoudingen anders. Hier pakt Heineken met een score van

7,50 de koppositie en neemt het ruim afstand van zijn achtervolgers Bavaria (7,11) en Maxxium (7,05).

Wilt u het volledige rapport omtrent de Foodservice Awards bestellen? Stuur dan een e-mail naar Misset Horeca. De kosten voor het rapport bedragen 399 euro.