KHN zegt dan ook heel tevreden te zijn met de overwinning op OPTA. Door het stoppen van de registratieplicht bij OPTA besparen hotels en congrescentra tijd en geld.
‘Steeds meer mensen maken gebruik van de internetdiensten in bijvoorbeeld hotels. Internet is een service die wij in de horeca graag aanbieden aan gasten’, voegt KHN-woordvoerder Joris Prinssen toe.
Frans Hazen
De branchevereniging kwam recent in verweer toen bleek dat de OPTA hotels en congrescentra per brief liet weten een onderzoek te starten over het aanbieden van draadloos internet. Het onderzoek volgde op een klacht over concurrentievervalsing van een bedrijf dat volgens eigen zeggen soortgelijke diensten levert.
Voor het invullen van een vragenlijst bracht de OPTA hotels en congrescentra 250 euro in rekening. Sectorvoorzitter Frans Hazen van de afdeling Hotels van KHN reageerde verbolgen op de handelwijze van OPTA. ‘Hoe gek moet het worden’, vroeg de hotelvoorman sinds onlangs hardop af.
OPTA
De OTPA laat op haar website weten dat door de aangeleverde informatie is gebleken dat hotels en congrescentra alleen internetdiensten aanbieden aan hun eigen klanten en zich daarom niet bij OPTA hoeven te registreren.