Accor komt met nieuw all-inclusive merk

Accor komt met nieuw all-inclusive merk

Accor Nederland wil de komende vijf jaar het aantal hotels verdubbelen. Het aantal moet in 2015 gegroeid zijn van 37 naar 74. De lancering van een nieuwe formule maakt onderdeel uit van de ambitieuze groeiplannen.

De ambities van Accor zijn uitgesproken door Caro van Eekelen, managing director van Accor Hotels Nederland.

De groei moet tot stand komen door franchise en nieuwbouw. Daarnaast introduceert Accor een nieuw merk; All Seasons. Het gaat om een all-inclusive formule waar gasten voor een vast bedrag een kamer, ontbijt, toegang tot internet en onbeperkt koffie en thee krijgen.

All Seasons

In ons land komen er volgens Van Eekelen ongeveer tien hotels van All Seasons. Van Eekelen op Detelegraaf.nl: ‘In dat segment is nog ruimte in Nederland. De tien All Seasons-hotels worden voornamelijk franchise’.

Accor wil in 2015 gegroeid zijn van 37 naar 74 hotels. Het aantal medewerkers van het hotelbedrijf zal in ons land verdubbelen tot ongeveer 3.600 werknemers.

Van Eekelen stelt dat de crisis in de hotelsector de bodem heeft bereikt en dat de hotelbezetting, met uitzondering van Schiphol, iets omhoog kruipt. Volgens Van Eekelen doen de Accor-hotels in Nederland het erg goed in vergelijking met het buitenland.