Fresh Dutch Views moet zakelijke reiziger lokken

Fresh Dutch Views moet zakelijke reiziger lokken

Het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NTBC) lanceert Fresh Dutch Views als nieuw marketingconcept voor de zakelijke markt. De nieuwe strategie moet Nederland op de kaart zetten als zakelijke bestemming.

Fresh Dutch Views moet de zakelijke reiziger in ons land een frisse combinatie bieden van business en pleasure, aldus destinations sales director Reneé Cohen van NTBC. Zijn bureau speelt hiermee in op de behoefte om af en toe nieuwe energie op te doen tijdens een zakelijke reis.

‘Bereikbaarheid, kwalitatief goede locaties en taalvaardigheid beïnvloeden weliswaar het beeld dat men van een destinatie heeft, maar zijn niet doorslaggevend’, zegt Cohen. Met Fresh Dutch Views hoopt hij in te spelen op het belevingsaspect, om zo dat extra duwtje in de rug te geven om voor Nederland te kiezen.

De marketingstrategie wordt de komende drie jaar wereldwijd ingezet om Nederland op de internationale kaart te zetten als bestemming voor zakelijke bijeenkomsten.

Onderdeel van de campagne zijn onder andere het gelijknamige magazine Fresh Dutch Views, eigen pagina’s op Holland.com en promotieactiviteiten op internationale business hospitality beurzen als de International Showcase en EIBTM.