Huis ter Duin: Voeg toeristische budgetten samen

Huis ter Duin: Voeg toeristische budgetten samen

Destinatiemarketing is té versnipperd. Te veel organisaties zijn bezig met de promotie van hetzelfde. Het wordt tijd dat alle toeristische budgetten worden samengevoegd om zo gericht aan Hollandpromotie te doen.

Dat zegt Stephan Stokkermans, commercieel directeur van Huis ter Duin in Noordwijk. ‘Overheid en bedrijfsleven moeten met het oog op de toekomst van destinatiemarketing meer dan ooit groot denken. Het dorpsbelang en het belang van de eigen straat moet ondergeschikt zijn aan het algemeen belang’, aldus Stokkermans in Misset Horeca.

Minister van Toerisme
Wat hem betreft komt er geen Staatssecretaris van Toerisme, waar de laatste tijd veel over is te doen, maar wordt er een Minister van Toerisme aangesteld. Stokkermans deed zijn uitspraken een bijeenkomst over het onderwerp destinatiemarketing in het Mövenpick Amsterdam City Center, eind vorig jaar.