nieuws

Hype op internet door promofilmpje Limburg

Hotel

Een toeristisch promotiefilmpje, waarin op ludieke wijze klappen worden uitgedeeld aan een jong stel dat overweegt om naar een andere bestemming dan Limburg op vakantie te gaan, heeft binnen een paar dagen een complete hype veroorzaakt op internet.

Hype op internet door promofilmpje Limburg

‘Serious Health Warning Limburg’, zoals het spraakmakende filmpje heet, leidde ertoe dat het webbezoek bij VVV Zuid-Limburg de laatste dagen fors is gaan pieken. ‘De actie is dus zeer geslaagd’, zegt Anya Niewierra, directielid Stichting Samenwerkende VVV’s in Limburg, op Tourpress.nl.

Het filmpje heeft al verschillende records gebroken. Na lancering op Youtube werd het een van de meest bekeken spots van die week. Nu staat de teller op YouTube op ruim 2.300 unieke kijkers. Ook werd de film gelinkt aan de meest uiteenlopende websites en ging het een eigen leven leiden op het web.

Het populaire filmpje zorgde inmiddels voor zo’n 35 procent meer sitebezoekers voor de Limburgse VVV’s. ‘Dat betekent dat de commercial dus daadwerkelijk aanzet tot oriëntatie op Limburg als vakantiebestemming’, aldus de VVV’s.

Lef en resultaat

Gedeputeerde Herman Vrehen van de Provincie Limburg: ‘De Provincie wil met de campagne ‘Limburg, Liefde voor het Leven’ Limburg als aantrekkelijke vakantiebestemming op de kaart zetten. De Samenwerkende VVV’s Limburg is opgedragen een vernieuwende campagne te maken en daarmee spraakmakend naar buiten te treden om nieuwe doelgroepen, zoals de jongeren, te bereiken. Dat hebben ze gedaan, met lef én met resultaat.’

De viral is in opdracht van de Stichting Samenwerkende VVV’s in Limburg (SVL) ontwikkeld door het Kerkraadse mediabedrijf Q-Media en eind vorige week gelanceerd. Een viral is een filmpje dat specifiek gemaakt is voor verspreiding op internet, met name websites als Hyves en YouTube, waar veel mensen komen.

Bekijk hier het filmpje

Reageer op dit artikel