KHN-directeur roept op tot twitteren

KHN-directeur roept op tot twitteren

Directeur Lodewijk van der Grinten van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) roept horecaondernemers op om vandaag nog te starten met Twitter. 'Gooi al die ...

Dat zegt Van der Grinten in het ledenblad van KHN. Van der Grinten raadt horecaondernemers aan om vandaag nog te beginnen met twitteren.

Van der Grinten is sinds vorig jaar zelf actief op Twitter en vindt dit medium eerlijker, dynamischer en interactiever dan bijvoorbeeld Facebook en LinkedIn. Van der Grinten is op Twitter actief onder het account @directeurkhn.

‘Ik kan volledig zelf bepalen waar ik mijn nieuws vandaan haal, wie ik wil volgen. Ik krijg reacties op mijn berichten. En als ik zelf iets kwijt wil of wil retweeten is dat zo gedaan. Twitter is transparant, snel maar niet vluchtig’, aldus Van der Grinten in het ledenblad van KHN.

Van der Grinten zegt verder dat KHN geen beleid heeft ten aanzien van sociale media. ‘Innovatie gaat langs de randen van de chaos. Ik vind het belangrijker dat we aan de slag zijn met sociale media, dan dat we er meteen protocollen aan hangen’.

Volgens Van der Grinten zijn sociale netwerken voor horecaondernemers uitermate geschikt om direct contact te hebben met de doelgroep. ‘Prikkel de potentiële gast eens met aanbiedingen, spoor hem aan om te boeken voor activiteiten die bijna vol zitten, promoot last minute acties, speel in op de actialiteit’.

‘Vraag mensen na het diner een tweet te posten in plaats van de obligate vraag te stellen of het heeft gesmaakt. Bouw een community rond je merk, je bedrijf. Je hebt zelf invloed op je reputatie, en op je omzet’.

Van der Grinten zegt dat horecaondernemers niet mogen stilstaan en dat als we niet vooruit gaan het licht vanzelf uitgaat.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.