De Efteling gaat zich richten op Britse toerist

De Efteling gaat zich richten op Britse toerist

De Efteling in Kaatsheuvel, nummer 26 in de Misset Horeca Top 100 grootste bedrijven en merken, gaat zich na de Belgen en Duitsers ook richten op de Britse toerist. Het attractiepark wil in Groot-Brittannië ook bekend worden om uit te groeien tot een internationale bestemming met jaarlijks 5 miljoen bezoekers in 2020.

De Efteling trekt nu jaarlijks ruim 4 miljoen bezoekers. Op dit moment komt ongeveer 15 procent uit België en minder dan 5 procent uit Duitsland.

Engelsen

Het percentage Engelsen is nog zeer klein. De Efteling hoopt dat in de toekomst een kwart van de bezoekers uit het buitenland komt.

Bosrijk

Vanwege de internationale ambities wordt vakantiepark Bosrijk van de Efteling op dit moment uitgebreid van 1150 naar 1550 bedden.

NBTC

Recent lanceerde het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen de campagne 'De Smaak van Holland'.

Ook daarbij is Groot-Brittannië een van de speerpunten, al is de ambitie in dit geval om buitenlandse foodies naar Nederland te halen.

Horeca Top 100

De Efteling staat op plek 26 in de Misset Horeca Top 100 van grootste bedrijven en merken. Over 2013 realiseerde het een (horeca)omzet van €52 miljoen.

Bron: ANP