Hotel Okura Amsterdam besluit ook deuren te sluiten

Hotel Okura Amsterdam besluit ook deuren te sluiten

'We hebben er alles aan gedaan om Hotel Okura Amsterdam zo lang mogelijk open te houden in deze onwerkelijke tijd. Helaas hebben ook wij het moeilijke besluit moeten nemen om de deuren tijdelijk te sluiten', zo meldt het team van Hotel Okura vrijdagmiddag op social media.

'Dit betekent dat Hotel Okura Amsterdam vanaf 17:00 uur op zondag 22 maart gesloten wordt voor gasten. We verwachten op 15 april weer open te gaan, afhankelijk van de ontwikkelingen rondom het Covid-19 virus.'

Het team meldt de afgelopen dagen overspoeld te zijn met hartverwarmende berichten en wil daarvoor iedereen bedanken.

Steeds meer hotels sluiten deuren

Steeds meer hotels sluiten tijdelijk de deuren, meldt Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Amsterdamse hotels waar gasten doorgaans langer dan een week verblijven, draaien nog enigszins. Terwijl kleinere hotels zich genoodzaakt voelen om te sluiten, blijven de grote ketens in de hoofdstad gedeeltelijk draaien.

Hotelgasten

De Amsterdamse tak van de horeca-organisatie heeft het beeld dat er in de hoofdstad nog de nodige toeristen vastzitten. ‘Ook zijn er nog hotelgasten die hier langere tijd voor hun werk verblijven. Het zijn dan ook vooral de hotels die vaak kamers verhuren voor zeven dagen of langer, de shortstay-hotels, die nog redelijk wat boekingen hebben en open zijn.’

Kleinere Amsterdamse hotels

Kleinere Amsterdamse hotels gaan volgens KHN sneller dicht vanwege de kosten en het wegblijven van gasten. ‘Het beeld van ketens is dat zij gedeeltelijk dichtgaan en sommige vestigingen nog wel openhouden. Bij hen wordt er constant geschakeld met de directies. Wij verwachten dat daar zeker na het weekend definitieve keuzes over sluitingen worden gemaakt.’

Hotels mogen deuren open houden

Eet- en drinkgelegenheden sluiten tot en met 6 april in Nederland, maar dat geldt niet voor hotels. Roomservice voor ontbijt, lunch en diner mogen wel, is vergelijkbaar met thuisbezorgen. Het gaat er om dat gasten niet in het restaurant van bar verblijven.