Mayonaisemerk lanceert burgerroute bij 50 restaurants

Mayonaisemerk lanceert burgerroute bij 50 restaurants

Bij 50 restaurants in steden als Amsterdam, Rotterdam en Utrecht is vanaf nu tot begin juli een Burger Route volgen. Ze serveren er een speciale culinaire burger. Het mayonaisemerk Hellmann's is initiatiefnemer.

De burgers die de restaurants en café’s serveren, zijn stuk voor stuk gecreëerd door chefs in samenwerking met Hellmann’s. Het gaat om varianten als een lamb de luxe en Mr shrimp burger. Op een speciale website staan ze afgebeeld.
Rough Kitchen
‘Gourmet burgers beginnen een echte trend te worden in Nederland. Deze trend speelt in op de groeiende interesse in fast food dat op een culinaire manier wordt bereid’, zegt Jord Althuizen van The Rough Kitchen, een van de deelnemers van de Burger Route.
‘Burgers in de nieuwe stijl geven een smakelijk antwoord op die vraag naar het feel good fast food waar we gek op zijn.’
Gratis
Tijdens International Burger Day op 28 mei 2015, deelde Hellmann’s gratis burgers uit op het Eendrachtsplein in Rotterdam.
Via een video op youtube is een impressie van de hamburgerroute te zien. Drie kenners testen burgers. Hellmann’s is een merk van Unilever Food Solutions.