Gasten plaatsen negatieve recensie eerder dan positieve

Gasten plaatsen negatieve recensie eerder dan positieve

Uit onderzoek onder 548 restaurantbezoekers is gebleken dat klanten na een bezoek aan de horeca drie keer zo snel een negatieve recensie online plaatsen dan een positieve recensie. Dat meldt het Utrechtse bedrijf Meters & Weters.

Daarnaast is de kans 40 % kleiner dat gasten hun negatieve ervaring aan het personeel doorgeven. Hierdoor krijgen horecaondernemers geen goed beeld hoe tevreden hun klanten echt zijn, zo meldt Meters & Weters.

App die kan meten
H
et bedrijf heeft een app ontwikkelt die klanttevredenheid in de horeca kan meten. Een filmpje verduidelijkt de werkwijze.

Uit het onderzoek is gebleken dat 51% van de klanten die ontevreden waren over hun restaurantbezoek dit bij het personeel hebben aangegeven. Terwijl 86% van de klanten dit bij het personeel hebben aangegeven wanneer ze tevreden waren.

Positieve ervaring
Uit hetzelfde onderzoek is naar voren gekomen dat 6% van de klanten met een positieve ervaring een online recensie op een recensie-site heeft achtergelaten, terwijl 20% van de klanten met een negatieve ervaring dit heeft gedaan.