HMS Host en Deliveroo gaan bezorgen aan de gate op Schiphol

HMS Host en Deliveroo gaan bezorgen aan de gate op Schiphol

HMSHost, Schiphol en Deliveroo gaan samenwerken. Passagiers kunnen voortaan eten laten bezorgen terwijl ze wachten bij hun gate. Een primeur voor Europese luchthavens. De passagiers bestellen met een mobiele telefoon bij Deliveroo, waarna bezorgers op stepjes binnen een kwartier het eten brengen. Het eten komt van outlets van HMSHost.

De bezorgprimeur op de luchthaven gaat op de E-pier van start met vier bedrijven, allemaal outlets van HMSHost, zodat de dienst niet kannibaliseert met de eigen bedrijven: The Oven, Kebaya, The Market en The Grill. Passagiers kunnen bijvoorbeeld sushi of pizza laten komen. Bezorgkosten bedragen €2,50.

Volgens Water Seib, ceo van HMS Host International is dit een primeur voor luchthavens in Europa. ‘Nog nooit werd eten en drinken tot aan de gate bezorgd bij individuele passagiers. We proberen met ‘Food Delivery at the Gate’ nog meer reizigers te bereiken. Passagiers die willen eten terwijl ze bij de gate wachten tot ze aan boord kunnen van hun vlucht. Ze hoeven zich zo zelf niet naar de gate te haasten.’ Walter Seib HMS Host: Bezorgen op Schiphol

Deze nieuwe dienst is dagelijks actief tussen 7.00 en 20.30 uur. Passagiers bestellen via de Deliveroo-app of de website. Het eten wordt bereid bij Kebaya, The Market, The Grill of The oven in the Street Food Market op Schiphol.

Met stepjes gaan bezorgers op pad naar de E-gate of naar het Mercure Hotel op Schiphol in Vertrekhal Drie. Dit hotel valt ook onder de verantwoordelijkheid van HMS Host. De proef loopt tot eind maart en daarna bekijken de partijen wat eventuele verbeterpunten zijn. De bezorging wordt vervolgens uitgebreid naar Gate D.

> Leestip Interview Walter Seib 'Ik vertik het om me te laten leiden door angst'

‘Schiphol is altijd op zoek hoe we onze passagiers het beste kunnen bedienen. Dit is een extra service die we hen graag willen bieden. Passagiers brengen relatief lange tijd door bij hun gate. Ondanks dat we natuurlijk een divers aanbod hebben op onze pieren, is er niet alles te krijgen. Op deze wijze kunnen wij onze passagiers breder bedienen,’ zegt Tanja Dik, directeur Consumer Products & Services Schiphol.

‘Maar er zit ook een praktisch voordeel aan het bezorgen. We vervoeren steeds meer mensen en de ruimte voor F&B-outlets bij terminals en de pieren is beperkt. Door te bezorgen komen we toch aan de behoefte van veel passagiers tegemoet.’