Tevens start McDonald’s voor het eind van het jaar in vier restaurants met de concepten Salad Bar en McCafé. Dat maakte Manu Steijaert, Algemeen Directeur van McDonald’s Nederland, gisteren bekend. Steijaert is sinds 1 juli van dit jaar de nieuwe algemeen directeur van McDonald’s Nederland: 'De omgeving van McDonald’s verandert op dit moment soms sneller dan dat wij zelf veranderen.
‘Pimp je Burger’-pilot in Hoorn
Onder de naam ‘Pimp je Burger’ is het restaurant in Hoorn speciaal ingericht om haar gasten de keuze te bieden om bij een Quarter Pounder, McChicken of Filet-o-Fish ingrediënten tegen een vaste meerprijs toe te voegen. Gasten kiezen via de bestelkiosk welke variant zij willen en kunnen dan extra vlees, kip of vis toevoegen. Ook kan de gast een plak kaas of een bacon meer of minder kiezen en maximaal drie toppings uit een lijstje van zes: ijsbergsla, tomaat, rode ui, gefrituurde uitjes, witte uitjes of jalapeños.
Steijaert: 'Deze test is een eerste stap in het personaliseren van producten bij McDonald’s. De Nederlandse gast wil steeds vaker genieten van producten die zij kunnen aanpassen aan de eigen smaak en voorkeur. We gaan dan ook onderzoeken hoe onze gasten het personaliseren van hun favoriete product van McDonald’s het liefst willen zien.'Bij gebleken succes zal McDonald’s de test uitbreiden naar meerdere restaurants en bij meer producten de mogelijkheid bieden om ingrediënten toe te voegen.