Wereldse smaken en nieuwe evenementen: The Traveller blijft verrassen

Wereldse smaken en nieuwe evenementen: The Traveller blijft verrassen
Veerle Rademakers en Neal Valentijn bij The Traveller

Ondernemen in een veranderende samenleving, zoals tijdens en na de coronacrisis, is een regelrechte uitdaging. Gelukkig heeft Neal Valentijn, eigenaar van The Traveller in Amsterdam een flinke dosis creativiteit in huis. Met evenementen als 'Thirsty Thursday' creëert hij steeds weer een nieuwe beleving.

Het constant moeten schakelen en flexibel zijn, is voor Neal Valentijn het moeilijkste aan ondernemen tijdens de coronacrisis. ‘Toen we hoorden dat we dicht moesten, slechts vijf maanden na de opening, moest ik even slikken. Daarna werden we creatief en bedachten we oplossingen om een deel omzet te behouden. De regels en omstandigheden veranderen echter zo snel, dat we steeds opnieuw dingen moeten verzinnen. Het constant moeten schakelen, kost veel energie.’

The Traveller voor culinaire wereldreis

The Traveller is in november 2019 geopend in het groene hart van het Cumulus Park in Amsterdam Zuidoost. Het concept draait om de liefde voor reizen en de culinaire ontdekkingstocht die daarbij hoort.

Het restaurant is het culinaire hart en ontmoetingsplek van het park, omringd door diverse kantoren, waaronder het nieuwste kantoor van ING. The Traveller richt zich niet alleen op de medewerkers op het Cumulus Park, maar ook op studenten, ondernemers, omwonenden, winkelend en uitgaanspubliek. Onder normale omstandigheden is er zowel boven als beneden plaats voor ruim honderd gasten. In de 1,5 meter-economie is dat aantal gehalveerd. Op het terras kunnen nu zeventig gasten plaatsnemen.

Royal Bliss en Coca Cola

Lunch- en borrelboxen thuis bezorgd

‘Het meest vervelend aan het moeten sluiten van de zaak, vond ik dat er zo weinig perspectief werd geboden’, zegt Valentijn. ‘Uiteindelijk zijn we gaan kijken naar wat nog wel mogelijk was. Zodoende begonnen we in mei met het bezorgen van lunch-, diner- en borrelboxen. De dinerboxen bestonden al wat langer. De lunchpakketten begonnen goed te lopen toen de kantoren weer met minimale bezetting openden, omdat de bedrijfskantine in de meeste gevallen gesloten bleef. We hebben ouderwetse flyers rondgebracht in de buurt en dat werkte prima.’

Eerlijk vervolgt hij: ‘Natuurlijk is er sprake van omzetverlies. Zeker met het oog op de afgelaste evenementen in de Arena, die vlakbij ligt. Ook wij hebben helaas een paar medewerkers moeten laten gaan. Desondanks zijn we blij dat we in Nederland wonen en werken, hier wordt qua regelingen goed voor ons gezorgd. Nu moeten we met eigen, gepaste initiatieven, weer actie zien te krijgen. De grootste uitdaging daarbij is om gemotiveerd en creatief te blijven.’ Een goede samenwerking met partners helpt de ondernemers daarbij. ‘Samen kijken we naar de mogelijkheden om te groeien, heel fijn om dat samen aan te kunnen pakken.’

‘The Traveller staat voor een culinaire wereldreis en het ontdekken van nieuwe, wereldse smaken'”

Gasten verrassen met wereldse smaken

Het concept van The Traveller leent zich goed om gasten te blijven verrassen. ‘The Traveller staat voor een culinaire wereldreis en het ontdekken van nieuwe, wereldse smaken. Dat bieden we niet alleen in de gerechten, maar ook in de dranken. Samen met Coca-Cola hebben we een aantal unieke serves ontwikkeld, bijvoorbeeld The Traveller Fizz met Royal Bliss Bohemian Berry Sensation, wodka en rood fruit. Ook onze Spicy Cuba Libre met rum en Coca-Cola Signature Mixer Spicy Notes, geserveerd met een rode peper, is een hardloper. De smaken uit de keuken komen letterlijk terug in de drankjes’, vertelt Valentijn enthousiast.

‘Met deze verfrissende smaakcombinaties, die alleen in de horeca verkrijgbaar zijn, verrassen we de gasten écht. Dat is in mijn ogen de ultieme beleving én het sluit naadloos aan bij ons concept.’ Onder andere dankzij de exclusieve productlijnen voor de horeca kan The Traveller zichzelf onderscheiden van anderen. ‘De mixers zijn heel fijn. Ondanks dat het product van Coca-Cola centraal staat, kunnen we er wel onze eigen stempel op drukken.’ Valentijn ervaart de samenwerking met het bedrijf dan ook als prettig. ‘Alleen al het feit dat ze ons even hebben gebeld toen we dicht moesten, zegt zoveel over de betrokkenheid.’

Elkaar versterken door samenwerking

‘The Traveller en Coca-Cola European Partners hebben samen een jaarprogramma opgesteld met diverse activiteiten om het maximale eruit te halen voor de horecazaak’, legt Veerle Rademakers, Brand ambassador bij CCEP, uit. ‘Een voorbeeld is een gezamenlijk evenement tijdens een vrijdagmiddagborrel bij The Traveller, met Royal Bliss en Coca-Cola Signature Mixers op het podium van een speciale cocktailbar. Dat zorgt voor beleving én zichtbaarheid.'

'Samen presenteren we evenementen als ‘Thirsty Thursday’ en de Vrijdagmiddag-borrel op een ludieke wijze aan de gasten. Hiervoor hebben we een vintage tv ontwikkeld, waarmee we out of the box denken, maar ook de gasten met een echte eyecatcher kunnen verwelkomen in de zaak.’

This Coke Is On Us

Op 31 augustus lanceert Coca-Cola in Nederland een nieuwe campagne: This Coke Is On Us. Alle consumenten worden uitgenodigd om een gratis Coca-Cola te komen drinken in de horeca. Gasten kunnen eenmalig een voucher downloaden en op hun favoriete terras laten scannen, zodat zij gratis van hun drankje kunnen genieten. Op een speciale Google Maps-pagina is te zien welke zaken allemaal meedoen.

Genieten van wat we hebben

Binnenkort is The Traveller in Amsterdam en omgeving te zien in de campagne Open Like Never Before van Coca-Cola. Deze campagne in West-Europa en Nederland is de eerste van het merk sinds covid-19 de wereld veranderde. ‘Open Like Never Before’ markeert een periode van culturele en sociale verandering.

Rademakers: ‘De campagne is bedoeld als inspiratie voor mensen om meer open te staan en te genieten van wat we al hebben. En heel belangrijk: we bieden een steuntje in de rug en geven een compliment aan onze horecapartners, waaronder lokale restaurants zoals The Traveller.’

In grote steden is een abri-campagne uitgerold, waarbij 45 horecazaken aan de consument laten zien dat ze weer open zijn. ‘Dit is een tijd waarin we elkaar het hardst nodig hebben. Hiermee zetten we ondernemers lokaal in het zonnetje, zeker gezien de zware periode waar zij nog steeds doorheen gaan,’ vertelt Rademakers. ‘Daarnaast bieden we uiteraard ondersteuning in de vorm van aanvullende promotiemiddelen en expertise. De volgende campagne ‘This Coke Is On Us’ gaat daar ook onderdeel van zijn’, besluit de Brand ambassador.

Dit artikel is gesponsord door Coca-Cola European Partners