Bierbrouwer Davo lanceert Migaloo om aandacht voor plastic soep

Bierbrouwer Davo lanceert Migaloo om aandacht voor plastic soep

Deventer bierbrouwer Davo heeft donderdag 24 oktober haar nieuwe bier Migaloo gelanceerd. Het bier is uitsluitend verkrijgbaar in een bedrukt 0,4l blik. Zo duurzaam mogelijk. Dit omdat met Migaloo het gelijknamige roeiteam wordt gesteund dat in 2021 de Atlantische Oceaan over zal roeien om aandacht te vragen voor de plastic soep.

Migaloo, het nieuwe Davo-bier op blik, is ontstaan in samenwerking met het gelijknamige roeiteam. Dit team bestaande uit Aidan Scherpbier en Tristan Sim, zal in 2021 de Atlantische Oceaan over roeien.

Met deze tocht willen zij aandacht vragen voor de plastic soep in de oceaan. De Deventer bierbrouwer Davo ondersteunt dit doel met haar nieuwe bier. Met elk verkocht blik Migaloo bier wordt de missie van Team Migaloo, namelijk de strijd tegen de plasticsoep, ondersteunt.

Het Weizenbier van 5,2% is vernoemd naar de zeldzame witte bultrug en wordt verkocht in een 0,4 liter blik. Dit omdat blik beter is voor de kwaliteit van het bier maar ook omdat het beter is voor het milieu. Blik is bijna volledig recyclebaar en efficiënter te distribueren. Waar blik veelal wordt ‘gesleeved’, een soort plastic etiket krijgt, is de eerste batch van 100.000 blikken volledig gedrukt.

Team Migaloo en By the Ocean We United

Team Migaloo neemt in 2021 deel aan de Talisker Whisky Atlantic Challenge. Bij deze roeitocht leggen ze zo’n 5000 kilometer af over de Atlantische Oceaan. Om door middel van hun reis aandacht te vestigen op de enorme hoeveelheden wegwerpplastic in de oceaan, hebben ze hun deelname gekoppeld aan ‘By The Ocean We Unite. Dit is de organisatie die zich inzet voor een schonere oceaan.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.