Koffieleveranciers steunen horeca met 'lockdown coffee actie'

Koffieleveranciers steunen horeca met 'lockdown coffee actie'

Met het initiatief 'Lockdown Coffee Actie' willen koffieleveranciers Tribes Coffee, Manetti en Redbeans de horeca een handje helpen. Met een speciaal ontwikkelde koffiemelange richten zij zich tot iedereen die de horeca een hart onder de riem wil steken. Voor elke bestelde koffieproduct van Lockdown Coffee wordt 5 euro gedoneerd aan een horecabedrijf naar keuze.

‘Het zijn moeilijke tijden voor de horeca. Met behulp van creatieve initiatieven proberen de horecaondernemers het hoofd boven water te houden, toch blijft de toekomst voor vele horecaondernemers onvoorspelbaar. Dit geldt ook voor onze klanten’, aldus de initiatiefnemers. Tribes Coffee, Manetti en Redbeans voelden zich geroepen om een steentje bij te dragen, staken de koppen bij elkaar en hebben samen de Lockdown Coffee Actie opgezet.

Paul Manetti: ‘Via de webshop Lockdowncoffee.nl kan de consument de Lockdown Coffee bestellen. Deze is verkrijgbaar in capsules voor je Nespresso machine en als espressobonen. Per gekochte zak bonen of doos capsules doneren wij 5 euro. De consument beslist welke horecagelegenheid de donatie zal ontvangen.’

Bekende horecaondernemers en chefs, zoals bijvoorbeeld Ron Blaauw, Luc Kusters en Herman Hell, fungeren als ambassadeurs. Zij staan achter deze actie en zij proberen hun personeel en omgeving te activeren en enthousiasmeren om de actie te verspreiden.

lockdown coffee

Peter van der Linden van Redbeans: ‘Bijna de helft van de verkoopprijs gaat naar de favoriete horecagelegenheid van de consument. Wij verdienen hier niets aan. Maar samen met ons brede netwerk streven we naar een hoger doel. De horeca kan alle hulp goed gebruiken.’

5000 euro

Horecagelegenheden hoeven zich niet in te schrijven, de consumenten zijn tijdens het indienen van een bestelling vrij om elke horecagelegenheid op te geven voor een donatie. ‘Wij zorgen voor de rest’, zegt Jan Peter Beekman van Tribes Coffee.

In de eerste dagen van de actie is al ruim 5000 euro aan donaties verzameld, laat Beekman weten. 'We zien daarbij dat vooral ondernemers die zelf de actie promoten via hun social media veel donaties ontvangen. Bijvoorbeeld zaken als Jackies in Deventer en Turfmarkt in Alkmaar krijgen veel donaties.'