Drempel Biologisch Plein steeds kleiner

Drempel Biologisch Plein steeds kleiner

Een drempeltje is er nog wel, maar horecaondernemers bezoeken het Biologisch Plein op de Horecava in behoorlijke mate, zo bleek maandagmiddag rond de ...

'Na de vleesschandalen en al het gedoe rondom bestrijdingsmiddelen bij groente, is de vraag naar biologische producten behoorlijk toegenomen. Er zijn initiatieven tussen de EKO-sector en KHN, omdat de horeca een belangrijke rol te vervullen heeft bij het geven van antwoord op de toegenomen vraag naar bioproducten. In 2006 moeten we 4 a 5 vijf procent van de producten biologisch telen. De horeca moet hierin simultaan lopen. Horecaondernemers moeten in ieder geval ‘iets biologisch’ op de menukaart zetten. Zojuist sprak ik een echtpaar die een lunchroom willen starten met gezonde fastfood. Biologische producten dus. Het ‘geiten wollen sokken imago’ is nu echt verleden tijd.”

Bekijk deze collectie

Menukaart

De menukaart is misschien wel het belangrijkste onderdeel van de bedrijfsvoering. Hier staat immers datgene wat je verkoopt. Hoe maak je een menukaart, wat zet je erop en welke prijzen horen daarbij? In deze collectie tips en inspiratie voor het maken van een winstgevende menukaart.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.