Huiswijn blijft visitekaartje

Huiswijn blijft visitekaartje

Consumenten worden steeds kritischer als het gaat om de kwaliteit van huiswijnen. Volgens de Wine & Food Association geven horecabedrijven met hun huiswijn een visitekaartje af, waarmee ze zich onderscheiden in kwaliteit en originaliteit.

Horecabezoekers nemen volgens de association anno 2007 geen genoegen meer met onopvallende dertien-in-een-dozijn Chardonnays en Cabernets.

Het toegenomen prijs- en kwaliteitsbesef van consumenten speelt een grote rol bij het ‘huiswijnbewustzijn’ van horecaondernemers en wijnimporteurs.

De Food & Wine Association, die jaarlijks een landelijke huiswijncompetitie organiseert, zegt een stijgende lijn te zien in de kwaliteit van huiswijnen.

De winnaars van de regionale voorrondes mogen naar de finale tijdens de wijnvakbeurs Wine Professional, die begin januari tegelijk met de Horecava in de Rai plaatsvindt.

Meer berichten over wijn